Consiliul de Administrație al Spitalului Orășenesc Baraolt, jud. Covasna, organizează concurs pentru ocuparea funcției de manager spital persoană fizică, pe durată determinată în conformitate cu prevederile:
- Ordinului ministrului sănătății nr. 1520/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager persoană fizică din spitalele publice din rețeaua proprie a Ministerului Sănătății;
- Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager persoană fizică la Spitalul Orășenesc Baraolt, aprobat prin Dispoziția nr. 77/18.04.2023 aparținând Primăriei Baraolt;
- Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, republicată.
Concursul va avea loc la sediul Spitalului Orășenesc Baraolt, str. Kossuth Lajos, nr. 202, loc. Baraolt, jud. Covasna în perioada 11.05.2023-23.06.2023, desfășurându-se în două etape:
- Etapa de verificare a îndeplinirii de către candidați a condițiilor stabilite în anunțul de concurs, care va avea loc pe data de 12.06.2023 – etapă eliminatorie.
- Etapa de susținere și de evaluare a proiectului de management care se va desfășura la sediul Spitalului Orășenesc Baraolt, pe baza temelor-cadru, la data de 20.06.2023, ora 10:00.
Calendarul de desfășurare a concursului este următorul:
- 11.05.2023 – data publicării anunțului de concurs;
- 24.05.2023 – Candidații interesați vor putea efectua o vizită în cadrul spitalului sub îndrumarea directorului medical al spitalului pentru a se informa cu privire la problemele de la fața locului, în intervalul orar 09:30 – 13:30;
- 09.06.2023, ora 12:00 – data limită până la care se pot depune dosarele de concurs;
- 12.06.2023, ora 12:00 – afișarea rezultatelor privind verificarea și selecția dosarelor candidaților;
- 13.06.2023, ora 12:00 – data limită de depunere a contestațiilor privind rezultatul verificării dosarelor;
- 14.06.2023, ora 12:00 – data afișării rezultatului contestațiilor privind verificarea dosarelor;
- 14.06.2023 – Comisia de concurs va publica pe pagina de internet a spitalului proiectele de management depuse de toți candidații declarați admiși în urma finalizării probei de verificare a dosarelor de înscriere;
- 20.06.2023, ora 10:00 – susținerea proiectului de management;
- 21.06.2023, ora 12:00 – afișarea rezultatelor susținerii proiectului de management;
- 22.06.2023, ora 12:00 – data limită de depunere a contestațiilor privind rezultatul probei de susținere a proiectului de management;
- 23.06.2023, ora 12:00 – data afișării rezultatului contestațiilor privind susținerea proiectului de management;
- 23.06.2023, ora 14:00 – data afișării rezultatelor finale ale concursului.
La concurs pot participa persoane fizice care întrunesc cumulativ următoarele condiții:
- cunosc limba română, scris și vorbit;
- sunt absolvenți cu diplomă al studiilor universitare de licență, de lungă durată, sau de master în: medicină, specializarea medicină, medicină dentară, specializarea medicină dentară, științe juridice sau științe economice;
- sunt absolvenți ai unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății, ori sunt absolvenți ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii;
- au cel puțin 5 ani vechime în specialitatea studiilor;
- nu au fost condamnate pentru săvârșirea unei infracțiuni comise cu intenție, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- sunt apte din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic);
- nu au împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii;
- nu au sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii;
- au cel puțin 1 an vechime într-o funcție de conducere a unei instituții publice.
Dosarele de concurs se depun la sediul Spitalului Orășenesc Baraolt, str. Kossuth Lajos, nr. 202, biroul RUNOS, până la data de 09.06.2023, ora 12:00.
Dosarul de înscriere trebuie să conțină în principal următoarele documente, enumerate în Opisul de documente, care conține și numărul total de file din dosar:
- cererea de înscriere la concurs în care candidatul menționează funcția pentru care dorește să candideze;
- copia certificată pentru conformitate a actului de identitate, aflat în termen de valabilitate;
- copia certificată pentru conformitate a diplomei de licență sau echivalente ori a diplomei de master;
- copia certificată pentru conformitate a documentelor care atestă absolvirea cursurilor de perfecționare în management sau management sanitar agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății, ori a diplomei de masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ, organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii;
- curriculum vitae;
- adeverința care atestă vechimea în specialitatea studiilor și vechimea într-o funcție de conducere a unei instituții publice, sau copie certificată pentru conformitate a carnetului de muncă;
- adeverință că nu are sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii;
- cazierul judiciar sau declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează; prin declarație candidatul își asumă obligația de a depune cazierul judiciar în original cel târziu până la data verificării dosarului de către comisia de concurs, anterior începerii verificării;
- adeverința din care rezultă că este apt medical, fizic și neuropsihic;
- declarația pe propria răspundere privind necolaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
- copie certificată pentru conformitate a actelor (certificat de căsătorie etc,) prin care candidatul și-a schimbat numele, după caz;
- proiectul de management realizat de candidat;
- declarație pe propria răspundere a candidatului că proiectul de management este conceput și realizat integral de către candidat;
- declarație pe propria răspundere că în ultimii 3 ani nu a fost constatată de către instituția competentă existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate cu privire la candidat;
- declarație pe propria răspundere privind conformitatea cu originalul a copiilor de pe documentele depuse la dosarul de înscriere.
Tema proiectului de management este la alegerea candidatului din următoarea listă de 5 teme, care va fi adaptată la problemele spitalului care organizează concursul:
- planificarea și organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului;
- siguranța și satisfacția pacientului;
- managementul calității serviciilor medicale;
- managementul resurselor umane;
- performanța clinică și financiară a activităților spitalului.
Proiectul se realizează individual de către candidat și se dezvoltă într-un volum de maximum 15-20 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu caractere Times New Roman, mărimea 12, spațiere la un rând.
Informații suplimentare se pot obține la numărul de telefon: 0267377715, Biroul RUNOS și/sau la sediul Spitalului Orășenesc Baraolt, str. Kossuth Lajos, nr. 202.
Consiliul de Administrație
PREȘEDINTE,
Pál-Szilágyi Zoltán
BIBLIOGRAFIE pentru concursul de ocupare a funcției de manager persoană fizică la Spitalul Orășenesc Baraolt
- Din domeniul legislației:
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare – Titlul II – Programele naționale de sănătate, Titlul VII – Spitalele, Titlul VIII – Asigurările sociale de sănătate, Titlul XVI – Răspunderea civilă a personalului medical și a furnizorului de produse și servicii medicale, sanitare și farmaceutice;
- HG nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul comun al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a HG nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacientului, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplivare a Legii dreptului pacientului nr. 46/2003;
- Ordinul ministrului sănătății publice nr. 914/2006 pentru aprobarea Normelor privind condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obținerii autorizației sanitare de funcționare, cu modificările și completările ulterioare;
- HG nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naționale de sănătate;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 964/2022 privind aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate publică, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 446/2017 privind aprobarea Standardelor, Procedurii și metodologiei de evaluare și acreditare a spitalelor;
- Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calității în sistemul de sănătate;
- Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1384/2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management și a listei indicatorilor de performanță a activității managerului spitalului public, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
- Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 1054/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind coordonarea, îndrumarea metodologică și supravegherea stadiului implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial la entitățile publice;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuțiilor comitetului director din cadrul spitalelor publice;
- Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1224/2010 privind aprobarea normativelor de personal pentru asistenţa medicală spitalicească, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1.778/2006 privind aprobarea normativelor de personal;
- HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 166/2023 pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante de medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice sau din direcţiile de sănătate publică, precum şi a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare fără paturi sau din direcţiile de sănătate publică, respectiv a funcţiei de farmacist - şef în unităţile sanitare publice cu paturi.
- Din domeniul mangementului:
- Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar – Managementul spitalului, editura Public H Press, 2006, București.
TEME-CADRU PENTRU PROIECTUL DE MANAGEMENT
- planificarea și organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului;
- siguranța și satisfacția pacientului;
- managementul calității serviciilor medicale;
- managementul resurselor umane;
- performanța clinică și financiară a activităților spitalului.
Structura proiectului de management
- Descrierea situației actuale a spitalului;
- Analiza SWOT a spitalului (puncte tari, puncte slabe, oportunități, amenințări);
- Identificarea problemelor critice;
- Selecționarea unei probleme/unor probleme prioritare, cu motivarea alegerii făcute;
- Dezvoltarea proiectului de management pentru problema prioritară identificată/problemele prioritare identificate;
- Scop
- Obiective
- Activități
- definire
- încadrare în timp – grafic Gantt
- resurse necesare – umane, materiale, financiare
- responsabilități
- Rezultate așteptate;
- Indicatori – evaluare, monitorizare
- Cunoașterea legislației relevante
La cererea candidaților, Spitalul Orășenesc Baraolt va pune la dispoziția acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri și cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată și structura de personal ale unității sanitare, aflate în vigoare la data solicitării, precum și orice alte documente sau informații necesare în vederea întocmirii proiectului de management, cu excepția acelor informații sau documente care nu pot face obiectul divulgării secretului de serviciu în temeiul legii.
Președinte al Consiliului de Administrație,
Pál-Szilágyi Zoltán